A Cupra 2030-ra tervezett amerikai debütálása izgalmas eseményként rajzolódik ki az autóipar jövőjében. Az elképzelések szerint a márka nem csupán a sportos teljesítményével, hanem innovatív dizájnjával és fenntartható technológiáival is fel fog tűnni a t
Penske nevére valószínűleg csak az autósport rajongók kapják fel a fejüket, pedig a motorsport mogul hatalmas autókereskedői hálózatot is üzemeltet az USA-ban. Ebbe toppanhat be a Cupra. Az eddig sem volt titok, hogy a Cupra szeretne az Egyesült Államok piacára is belépni, de azóta, hogy ezt márciusban hivatalosan is elárulta Wayne Griffiths, a márka vezérigazgatója, nem igazán bukkant fel a téma. Viszont november 22-én Griffiths név szerint megemlítette a Penske Automotive vállalatot, mint ígéretes partnert és a Penske szóvivője, Tony Pordon is megemlítette, hogy előzetes tárgyalásokat kezdtek. Sőt, a Cupra kinevezte a németországi kirendeltség vezérét, Bernhard Bauert a Cupra USA ügyvezető igazgatójává, szóval úgy tűnik már egészen előrehaladott állapotban lehet a projekt, bár amerikai központot és az USA-ban forgalmazni kívánt modellpalettát még nem nevezték meg, de valószínűleg mindenféle hajtáslánc szerepel majd a portfólióban a belső égésűektől a hibrideken át az akkumulátoros elektromos modellekig. Azonba Griffiths korábban már felvázolta, hogy a keleti parti, a nyugati parti és az úgynevezett "Napövben" található államok lesznek kezdetben a Cupra piacralépésének helyszínei. Utóbb lényegében az USA déli államait jelenti. Ráadásul Cupra modellek gyártását is tervezik az óceánon túl, már működő VW létesítményekben. A Cupra amerikai közeledését az is mutatja, hogy a Leon TCR változatát is elindítják az IMSA egyik sorozatában, a sportautó bajnokság betétfutamaként működő Michelin Pilot Challenge-ben fognak indulni, amit az idei szezonhoz hasonlóan, remélhetőleg élőben lehet majd követni hazánkból is.