A cementipar világában a technológiai fejlődés mellett a termékdesign is egyre hangsúlyosabbá válik, amely új dimenziókat nyit meg a kreativitás és az innováció előtt.
A klímaváltozás elleni harc és az ipari szektor szén-dioxid-kibocsátásának mérséklése rendkívül fontos feladat minden iparág számára. A cementiparban a hagyományos módszerek mellett egyre inkább előtérbe kerülnek az alacsony szén-dioxid-kibocsátású cement- és betontermékek, valamint a CCUS (Szén-dioxid megkötés, hasznosítás és tárolás) technológiák. Az alacsony CO₂-kibocsátású zsákos cementtermékek esetén új, innovatív csomagolási megoldások bukkannak fel, amelyek kiemelik a fenntarthatóság fontosságát és segítik a tudatos vásárlói döntéseket. E trend jegyében a Duna-Dráva Cement Kft. (DDC) új csomagolási koncepciót vezet be zsákos cementtermékeihez.
A DDC, mint a magyar építőanyagipar egyik kulcsszereplője, elkötelezett a zöld átállás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése iránt. Célja, hogy az anyavállalat ambícióinak megfelelően 2030-ra cementre vetítve 400 kg/tonna CO₂-kibocsátást érjen el. Ennek érdekében már korábban is átfogó modernizációs projekteken dolgozott a váci és beremendi gyárakban, ahol jelentősen csökkentette a fosszilis tüzelőanyagok használatát. A folyamatinnováció mellett a termékfejlesztés is középpontba került, hiszen az újgenerációs cement- és betontermékek már az alapanyagok szintjén is hozzájárulnak az emisszió mérsékléséhez. Az DDC evoBuild termékcsaládja, amely alacsony szén-dioxid-kibocsátású és körforgásos megoldásokat kínál, szigorú fenntarthatósági tanúsítványokkal rendelkezik. Csak azok a termékek kerülhetnek a kínálatba, amelyek a referenciaértékhez képest legalább 30%-kal csökkentik a CO₂-kibocsátást.
Az építőanyag-gyártók felelőssége nemcsak a fenntartható technológiák bevezetésében rejlik, hanem abban is, miként tudják a felhasználókat az energiahatékonyság és a környezettudatosság irányába terelni. Mivel a partnerek, beszállítók és végfelhasználók elsőként a csomagolással találkoznak, annak kiemelt szerepe van a szemléletformálásban. A technológiai innovációk akkor válnak valóban piacképessé, ha előnyeik a fogyasztók számára is kézzelfoghatóvá válnak. Ezt a célt szolgálja a DDC új zsákdesignja, amelynek színvilága és grafikai elemei nem pusztán esztétikai megoldások, hanem az iparági edukáció és a fenntarthatósági üzenetek kulcsfontosságú közvetítői is.





