A havazás káosza végre elhozza a MÁV-nál régóta várt átalakulásokat.

Felgyorsítják és kibővítik a MÁV-nál az országos haváriaközpont tervét, hogy január elsejétől már teljes funkcionalitással, fedje le országosan a vasúti és az autóbuszos közlekedést egyaránt - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a közösségi oldalára feltöltött videójában. Hegyi Zsolt szerint a pénteki nap megmutatta, miért van szükség a hváriaközpontra a MÁV-csoportban. A kelenföldi műszaki krízishelyzet pedig azt is, miért van szükség a haváriaközpont előkészítésének felgyorsítására.

A központ biztosítja a gyorsbeavatkozó egységek, az utasok tájékoztatása, valamint a pótló- és mentesítő járatok koordinálásának lehetőségét országos szinten, így hatékonyan reagálva a különböző helyzetekre.

- fűzte hozzá.

Hegyi Zsolt megköszönte az utasok türelmét és kitartását, a szolgálatot teljesítő kollégáinak pedig azt, hogy igyekeztek gyors és érdemi megoldást találni a problémákra. Kijelentette: amit a MÁV csoport jelenlegi szervezeti és működési keretei között meg lehet tenni, azt megtették pénteken a kelenföldi felsővezetékszakadás következményeinek kezelésére, de a központ teljes működése minden ilyen helyzet kezelését gyorsabbá, pontosabbá és előrelátóbbá teszi majd.

Péntek délután Kelenföld állomásán váratlanul leszakadt a felsővezeték-hálózat egy szakasza, ezzel gyakorlatilag órákra elszigetelve Budapestet a dunántúli vasútvonalaktól. Sem Győr, sem Székesfehérvár, sem pedig Pécs irányába nem lehetett közlekedni, ami komoly fennakadásokat okozott az utazók számára.

Mindez éppen akkor történik, amikor sokan vágynak az utazásra. Ha a vasúti közlekedésben problémák lépnek fel, az valóban válságos helyzetet teremt – fejtette ki, hozzátéve, hogy amennyiben a vonatok nem közlekedhetnek, egyetlen megoldás marad: pótlóbuszokat kell üzemeltetni.

Pénteken minden elérhető autóbusz pótlóbuszként közlekedett Kelenföld térségében, volt vonat, amelyet egyszerre 10 autóbusszal pótoltak, miközben a Volánbusz gyakorlatilag megkettőzte a saját járatainak a számát, hiszen sokan távolsági busszal indultak el a Dunántúlra a vasúti közlekedésről szóló hírek miatt - mondta.

Az autóbuszos és vasúti közlekedés együttműködése egy ígéretes jövőképet vetített előre, amelyet az integrációval kapcsolatban remélünk január után – fogalmazott a vezérigazgató. Hozzátette, hogy bár tisztában van azzal, mennyi ideig kellett várakozniuk az utasoknak, és hogy az utazási idő a vártnál jóval hosszabbra nyúlt, a háttérben zajló, akadozó, de mégis működő közlekedési rendszer mögött tízezer ember szorgos munkája rejlik.

A zord időjárás a MÁV működését is megnehezítette, hiszen több helyszínen kidőlt fák, vezetékszakadások, biztosítóberendezési hibák, gázolások és egyéb fennakadások nehezítik a vonatok közlekedését. A Volánbusz és a BKK sem úszta meg, mivel elakadt buszokról érkeztek hírek, így több járat késlekedik vagy teljesen kimarad. Ha tegnap lemaradt volna az ország első havazásáról, itt megtalálja a részleteket >>>

Related posts