Az anyuka az applikáción keresztül tudta meg a betegségét: "Senki sem volt, akivel megoszthattam volna a félelmeimet."
Hónapokon át kutatta a válaszokat a benne felmerülő kérdésekre, és nem ő volt az egyedüli ezzel a dilemma terhével. A betegség rendkívül súlyos.
Lucy Bradley, a brit NHS (Nemzeti Egészségügyi Szolgálat) rendszerébe lépett be, hogy ellenőrizze a vérvizsgálata eredményeit. Azt azonban nem sejtette, hogy ekkor szembesül a súlyos diagnózissal: 3. stádiumú vesebetegségben szenved.
A 29 éves nő, aki Hemel Hempsteadben élt, egyedül tartózkodott otthonában, amikor váratlanul szembesült egy súlyos diagnózissal. A betegség, amelyről eddig még soha nem hallott, teljesen megdöbbentette.
Bradley nemrég ünnepelte első gyermekének születését, ám a boldog pillanatok mellett aggasztó tünetek is jelentkeztek nála: fáradtság és gyengeség gyötörte. Miután orvoshoz fordult, a vérvizsgálat eredménye vérszegénységre utalt. Háziorvosa, a helyzet komolyságát felismerve, további vizsgálatokat javasolt a vesefunkció alapos ellenőrzésére.
A nő nem tudta elhinni, hogy egy ilyen hírrel kellett szembesülnie egy applikáción keresztül, mindenféle figyelmeztetés nélkül.
A vesebetegség diagnózisa váratlanul érkezett, mintha a semmiből bukkant volna fel.
A harmadik stádiumú vesebetegség jellemzően enyhe vagy közepes fokú vesefunkciócsökkenést jelent, ami viszont fokozza a szív- és érrendszeri problémák kialakulásának kockázatát. Bradley számára a diagnózis nem járt részletes magyarázattal, így egy egész hétig tartó bizonytalanságba került, mielőtt végre orvosi segítséget tudott kérni.
Ezt követően a páciens időpontot kért háziorvosától, aki első alkalommal megnyugtatta, hogy nincs ok a félelemre. Azonban mivel a szorongása nem csillapodott, újabb vizsgálatot kezdeményezett, és végül vesespecialistához irányították.
Bradley ezután egy jótékonysági szervezethez fordult, amely hivatalos panaszlevelet intézett az NHS-hez, amiért az applikáción keresztül értesítették súlyos diagnózisáról. Kiderült, hogy nem ő volt az egyedüli: több más beteg is hasonló élményekkel szembesült, és magyarázat nélkül értesült a betegségéről, ezért a segélyvonalhoz fordultak támogatásért.
A jótékonysági szervezet ugyanakkor hangsúlyozta:
Az NHS irányelvei alapján a betegeknek nem szabad súlyos diagnózist kapniuk digitális platformokon, ha nincs megfelelő háttér vagy támogatás a folyamat során. Jelenleg azon dolgoznak, hogy az alkalmazás fejlesztése során biztosítsák, hogy hasonló helyzetek ne fordulhassanak elő a jövőben - tájékoztat a The Independent.





