Mercedes-vezér dühösen csap az asztalra: ezt a nagydíjat szeretné visszaszerezni, pedig már hosszú ideje nem sikerült neki - Pénzcentrum
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint ideje lenne, hogy a Forma-1 visszatérjen Dél-Koreába, miután a csapat jövő héten bemutatót tart Yonginban, 12 évvel az utolsó koreai nagydíj után - közölte a Reuters.
A Mercedes George Russell szingapúri győzelmének lendületével érkezik Koreába, amely a csapat második sikere az idei szezonban. Dél-Korea 2010 és 2013 között négy nagydíjnak adott otthont Yeongamban, és Wolff szerint a technológiailag fejlett ország lakossága örömmel fogadná a Forma-1 jelenlegi formáját.
"Egy ideje még kiaknázatlan területnek számít, figyelembe véve, hogy a Forma-1 az utóbbi években jelentős fejlődésen ment keresztül, különösképpen a fiatalabb közönség körében" - nyilatkozta az osztrák szakember a Reutersnek Szingapúrban. "A legdinamikusabban növekvő demográfiai csoportunk a 15-24 éves fiatal nők, akik rendkívül aktívan használják a közösségi média platformokat. Dél-Korea különösen jól kapcsolódik a digitális világhoz, így fantasztikus lenne, ha visszatérhetnénk, és bemutathatnánk, miként alakult a Forma-1 az elmúlt egy évtized során."
A Forma-1 jelenlegi 24 futamos naptárában mindössze három kelet-ázsiai verseny szerepel: Japán, Kína és Szingapúr. Ezzel szemben hat verseny van Amerikában és négy a Közel-Keleten az európai futamok mellett. Wolff szerint Stefano Domenicali, a Forma-1 vezérigazgatója törekszik a kiegyensúlyozott versenynaptárra, de jelenleg "van egy kis fehér foltunk Kelet-Ázsiában".
Fedezd fel a legfrissebb és legizgalmasabb eredményeket, híreket a Sportonlinera! Ne maradj le semmiről, kattints most!
A régió szerény jelenléte a versenyzői mezőnyben is megmutatkozik, mindössze a japán Cunoda Juki és a thai Alex Albon képviseli a világ legnépesebb régióját. Wolff elismeri, hogy a szurkolókat vonzzák az olyan versenyzők, akikkel könnyen azonosulhatnak, de hangsúlyozza, hogy az ázsiai képviselet növekedésének az alapoktól kell indulnia.
"A Forma-1 a tiszta tehetség és a kemény munka világában él, hiszen nem engedheted meg magadnak, hogy ne a legkiválóbb versenyző üljön az autódban" - osztotta meg véleményét. "Mindez a gokartozással kezdődik. Az embereknek szükségük van példaképekre. Amikor a német pilóták elindultak a siker útján, az azért volt, mert a fiatalok Schumachert látták a pályán. Erre a gyújtószikrára van szükség - és utána minden felgyorsul."
A Mercedes csapata szoros együttműködést ápol Ázsiával, különösen a Petronas, Malajzia nemzeti olaj- és gázvállalatával kialakított hosszú távú partnerség révén. Wolff kifejezte lelkesedését a fenntartható üzemanyagok fejlesztése iránt, amelyeket jövőre terveznek bevezetni az új szabályozások keretében. Emellett a Forma-1 célja, hogy 2030-ra elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást, ami új kihívások elé állítja a csapatokat és a sportágat.
"A következő generációs motorok 100%-ban fenntartható üzemanyaggal fognak üzemelni, és bízunk benne, hogy teljesítményük a fosszilis üzemanyagokéval lesz egyenlő" – nyilatkozta. "Ez egy csúcstechnológiai innovációs kezdeményezés, amelyet a Petronas közreműködésével valósítunk meg... Ez egy lenyűgöző kutatás-fejlesztési projekt, amelynek célja, hogy a jövőben nagy teljesítményű utcai autókat és repülőgépeket láthassunk el fenntartható üzemanyaggal."





