Azt gondolod, hogy az elméd trükközik, amikor szembesülsz ezzel a rendkívül vékony Pandával, ami a rekordok közelébe ér?

Egy különleges kiállításra készült jármű, amelynek arányai igencsak szokatlanok. Csak a sofőr képes elhelyezkedni benne, mintha a hely rendelkezésére álló tér csupán az ő számára lett volna kialakítva.

Több mint ezer lelkes rajongó gyűlt össze Európa különböző pontjairól az olaszországi Pandinóban, hogy együtt ünnepeljék a Fiat Panda 45. születésnapját. A Giorgetto Giugiaro által 1980-ban megálmodott ikonikus városi kisautó tiszteletére rendezett háromnapos fesztiválon a klasszikus modellek mellett debütált a legújabb generáció, a Grande Panda is, amely új színt hoz a márka történetébe.

A "Panda a Pandino" egyesület és a helyi önkormányzat közös rendezvénye igazi ünneppé változtatta a várost: a levegőben a zene ritmusai szálltak, miközben szórakoztató programok és ínycsiklandó gasztronómiai különlegességek várták a látogatókat. A felvonuló autók között olyan gyönyörűen megőrzött eredeti modellek, ritka kincsek és különleges, egyedi építésű járművek sorakoztak, amelyek minden autórajongó szívét megdobogtatták.

A fesztivál csúcsragadozója kétségtelenül a Tutti pazzi per Marazzi néven futó helyi autóbontó lenyűgöző kreálmánya volt. A cég egy lepusztult Pandát varázsolt újjá, méghozzá a világ legkeskenyebb, mindössze 50 cm széles, egyszemélyes verziójának megalkotásával. Ez a miniatűr csoda nemcsak hogy működik, hanem elektromos hajtású is – ám, mint ahogy az lenni szokott, nem eladó. Az alkotó reményei szerint a különleges méretű autó a rekordok könyvébe is bekerülhet, így elérve a hírnevet, amit megérdemel.

A Fiat Panda 1980-as bemutatása óta nemcsak az olasz autóipar, hanem az autós világ egyik ikonikus darabjává vált. Az első két generáció, amelyek 1986-ig, majd 2003-ig összesen 4,5 millió példányban készültek, karakteres dobozos formájukkal hódították meg a közönséget. A dizájn mögött Giorgetto Giugiaro és Aldo Mantovani állt, akik az Italdesign első projektjét valósították meg ezzel az autóval. Az első tíz évben a Panda háromajtós kivitelben volt elérhető, de az új évezred beköszöntével a gyártók áttértek az ötajtós változatra, hogy még praktikusabbá tegyék ezt a sokoldalú ferdehátút.

Related posts