Csányi Sándor Romániában bővíti üzleti érdekeltségeit – tejipari vállalkozás felvásárlása a célja.
Olaszországban szankciókkal sújthatják azokat, akik nem megfelelően használják az autójuk klímaberendezését.
A Csányi Sándor és családja érdekeltségébe tartozó Bonafarm Csoportja megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari cég, a Royal FrieslandCampina romániai leányvállalatának, a Friesland Romania S.A.-nak a megvásárlásáról - tájékoztatta az MTI-t a társaság csütörtökön.
A tranzakció a versenyjogi és hatósági jóváhagyások után várhatóan év végén zárul, ám annak várható értékéről nem közöltek információt.
A Friesland Romania S.A. a román tejtermékpiac egyik legismertebb és legnagyobb hagyományokkal bíró szereplője, melynek Napolact márkája számos szegmensben piacvezető pozíciót tölt be. A bukaresti központú vállalat két korszerű gyártóüzemmel rendelkezik, melyek Kolozsváron és Marosvásárhelyen találhatók, és több mint 400 elkötelezett munkatársat foglalkoztat.
A közleményben kiemelték, hogy az akvizíció kulcsfontosságú lépés a Bonafarm Csoport regionális növekedési stratégiájának megvalósításában, és új távlatokat nyit a vállalatcsoport számára a közép- és kelet-európai tejpiacon.
A szükséges hatósági engedélyek megszerzése esetén a Bonafarm a gyártókapacitások fejlesztését, a partneri kapcsolatok fenntartását és a román tejipar fejlődéséhez való hozzájárulást tervezi - vázolta a vállalat terveit Csányi Attila, a Bonafarm Csoport vezérigazgatója a közleményben.
Az MTI érdeklődésére a vállalat közölte, hogy a tranzakció értékét üzleti titokként kezelik, így azt nem hozzák nyilvánosságra.
A Bonafarm Csoport öt mezőgazdasági (Bóly Zrt., Dalmand Zrt., Fiorács Kft., Agroprodukt Zrt., Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft.) és öt élelmiszeripari (Pick Szeged Zrt., Sole-Mizo Zrt., Hungerit Zrt., MCS Vágóhíd Zrt., Csányi Pincészet Zrt.) vállalatból áll, főbb élelmiszeripari márkái a PICK, Herz, Valdor, Mizo és Teleki. A 8000 alkalmazottat foglalkoztató cégcsoport termékeit a világ mintegy 40 országába exportálja. A nem konszolidált nettó árbevétel 2023-ban meghaladta az 570 milliárd forintot, 2024-ben az 580 milliárd forintot.