Az Európai Unió Bírósága fontos határozatot hozott, amely alapvetően megváltoztatja az uniós utazások szabályait. Mostantól új lehetőségek nyílnak meg előttünk az unió területén való közlekedés során. Érdemes tájékozódni a friss szabályozásokról, hogy min
Az utasok nemére vagy megszólítási módjára vonatkozó adatok nem nélkülözhetetlenek a menetjegyvásárláshoz, különösen abban az esetben nem, ha az adatgyűjtés célja a marketingkommunikáció személyre szabása - közölte ítéletében csütörtökön az Európai Unió Bírósága.
A történet kiindulópontja, hogy a francia Mousse egyesület panaszt tett a francia adatvédelmi hatóságnál az SNCF állami vasúttársaság ellen. A panasz alapját az adta, hogy az SNCF online jegyvásárlás során kötelezi az utasokat arra, hogy válasszanak megszólítási módot – azaz jelöljék meg, hogy "Úr" vagy "Hölgy" – ami az egyesület szerint ellentétes az uniós általános adatvédelmi rendelettel (GDPR). A Mousse egyesület úgy érzi, hogy ez a követelmény indokolatlan, hiszen a jegyvásárlás lebonyolításához nem elengedhetetlen a nemi hovatartozás megjelölése.
A francia bíróság, amely az ügyben eljár, elutasította a benyújtott panaszt, hangoztatva, hogy a kötelezettség teljesítése nem minősül a GDPR szabályainak megszegésének.
Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága csütörtöki döntésében hangsúlyozta, hogy az adatgyűjtés során kizárólag a szükséges mértékben szabad az információkat kezelni, figyelembe véve az adatkezelés célját. Az adatgyűjtésnek alapvetően indokoltnak kell lennie, hogy biztosítsa a szolgáltatások megfelelő működését. Az uniós bíróság véleménye szerint...
A marketingkommunikáció során a nemre és megszólításra vonatkozó személyre szabás nem feltétlenül kulcsfontosságú a vasúti szállítási szerződés hatékony végrehajtásához.
Az uniós bíróság véleménye szerint a vasúttársaság számára lehetőség nyílna arra, hogy egy általános, nemtől független udvarias kommunikációs stílust alkalmazzon, ami "kevésbé tolakodó" jellegű lenne.
Bármely közlekedési vállalat ügyfelei nemre, megszólításra vonatkozó személyes adatainak gyűjtése nem tekinthető szükségesnek, tekintettel az ügyfelek alapvető jogai, különösen a nemi identitáson alapuló hátrányos megkülönböztetés elleni védettsége miatt - tette hozzá ítéletében az uniós bíróság.