Először a Szegedről Budapestre tartó InterCity utasai találkoztak a váratlan helyzettel, amikor a vonat mozdony nélkül maradt. Ezt követően Ceglédnél teljesen magukra hagyták őket, ami még inkább megnehezítette az utazásukat.

A Magyar Hang izgalmas és fordulatos úti beszámolót közölt, amely egy kalandvágyó olvasó élményeit meséli el. A történet Szegedről indult, ahol a főszereplő IC-vonatra szállt, hogy eljusson Budapestre. Az utazás azonban nem alakult a tervek szerint: a vonat már 12:11-kor megállt Balástyán, csupán 20 kilométerre Szegedtől. Az utasok döbbenten hallgatták a hírt, miszerint a járművük mozdonyának el kell vonnia egy lerobbant tehervonatot, ami nem éppen a legjobb kezdete az útnak. Az izgalmak ezzel még csak most kezdődtek, hiszen senki sem tudta, meddig tart a várakozás, és milyen kalandok várnak rájuk a következő percekben.
Fotó: Magyar Hang-olvasó A mozdonycseréig áram, és így klíma nélkül voltak kénytelenek vesztegelni az utasok. A lap olvasója szerint többen taxit hívtak, hogy elvigye őket a repülőtérre (a Szeged-Budapest vonal egyik utolsó megállója Ferihegy, sokan utaznak emiatt vonattal a reptérre). A vonat 50 perc után indult útnak, de a kalauz arról tájékoztatta az utasokat, hogy Kecskemétnél is lehet fennakadás, később pedig Ceglédnél biztosan el kell hagyniuk a vonatot. Méghozzá végleg: ott mindenkinek magának kell találni olyan vonatot, amellyel el tud jutni Budapestre. "Mindenki türelemmel viselkedjen. A MÁV-nál lehet reklamálni" - tanácsolta a kalauz. Lázár János a MÁV-ról: sok a bevétel, kevés a késés! Mindegy, milyen adatbázis nyilvános, milyen nem: aki késett, az maga is tudja, hogy késett, márpedig, ha a késés több mint 20 perc, akkor jár a kártérítés - írja keddi Facebook-bejegyzésében Lázár János, miután újabb vonatfigyelő oldalak indultak azt követően, hogy a miniszter támadása után leállították a Holavonat.hu-t. A miniszter szerint június elsejét követően a MÁV-csoport minden utasa meg is kapta hiánytalanul a kártérítést. Ezt bizonyítja az is, hogy nincsenek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás elmaradása miatt - teszi hozzá, majd konkrétumokat is megoszt: "A késési biztosítás június elsejei bevezetése óta - bő három hét alatt - a MÁV-csoport egyébként 127 ezer jegy után több mint 82 millió forintot utalt vissza az utasoknak. Ugyanez idő alatt az utasoktól származó bevétel meghaladta a 7,2 milliárd forintot, vagyis a bevételek mintegy 1,15 százalékát használtuk fel arra, hogy jót álljunk a késési biztosítással megfogalmazott vállalásunkért". Tehát az olcsó jegy és bérletárak ellenére is sok a bevétel, és kevés a késés! - vonja le végül a következtetést a miniszter. (24)