A Vonatinfó sorsa megpecsételődött, Vitézy Dávid pedig dühödten reagált: „Lázár János nem a hazai vasúti rendszer revitalizálására összpontosít.”

A MÁV népszerű valós idejű vonatkövető alkalmazása, a Vonatinfó, mostantól már nem elérhető. A vasúttársaság hivatalos indoklása szerint a tájékoztatási felületek egységesítése a cél, azonban több közlekedési szakértő hangot adott aggodalmának, miszerint az új rendszer nemcsak hogy nehezebben használható, de funkcióiban is szegényesebb. Vitézy Dávid, a közlekedési szakpolitikai elemző, arra figyelmeztetett, hogy a háttérben politikai döntések húzódhatnak meg.

Kép forrása: MTI/Kocsis Zoltán

A MÁV hivatalosan is megerősítette, hogy megszünteti a Vonatinfó szolgáltatást, amely az utasok körében kiemelkedően népszerű térképes vonatkövető alkalmazás volt. A vasúttársaság tájékoztatása szerint

"Az innovatív térképes adatbázis az EMMA-ra, az egységes menetrendi kereső és útvonaltervező rendszerre épít, amely új dimenziót nyit a közlekedési információk világában."

Céljuk az utasok tájékoztatásának modernizálása és egységesítése, hogy mindenki könnyen hozzáférhessen a szükséges információkhoz.

Az új térképes felületen a vonatok, buszok és helyi járatok megállói színkódolt jelölésekkel jelennek meg, az utasok pedig valós idejű információkat kaphatnak az adott járatokról. A MÁV azt ígéri, hogy az EMMA a jövőben új funkciókkal is bővülni fog, például megjelennek majd rajta a mentesítő vonatok és pótlóbuszok mozgásai is.

Ugyanakkor több közlekedési szakértő és felhasználó szerint a döntés hátralépés. Vitézy Dávid Facebookon azt írta, hogy a Vonatinfó sikeres, évek óta működő térképes vonatkövető rendszer volt, az EMMA pedig teljesen használhatatlan, és

"a vasúti közlekedés áttekintésére, a forgalmi helyzet lekövetésére, vonatok keresésére teljesen alkalmatlan".

Facebook-bejegyzésében határozottan kifejezte véleményét a döntésről, és mélyrehatóan elemezte annak politikai vonatkozásait is.

"Ha eddig nem lett volna egyértelmű: Lázár János nem a magyar vasút fejlesztésére fókuszál, hanem a 10 pontos propagandastratégiájával próbálja manipulálni a közvéleményt. A vasúti pályák helyett inkább a vécék felújítását ígéri, és klímabarát pótlóbuszokról beszél, amelyek aztán sosem érkeznek meg időben."

- írta. Hozzátette, hogy Lázár szerinte a késéseket letagadni akarja, és nem megszüntetni.

Azt mondta, hogy értesült arról: Lázár János tegnap utasította a MÁV-ot, hogy a mozdonykövető rendszer leállítása után a Vonatinfót is zárják be, hogy az utasok ne tudják nyomon követni a vonatok késéseit. "Tegnap este hosszú órákon át a MÁV informatikai csapatának bent kellett maradnia, hogy sürgősen megszüntessék ezeket a lehetőségeket. Az utolsó pillanatokban kellett kapkodniuk. Ez a közlemény csupán propaganda, és egy szánalmas próbálkozás a dolgok eltusolására" - tette hozzá.

A politikus a Telexnek kifejtette, hogy a Vonatinfó rendkívül felhasználóbarát felületet kínált, amely lehetővé tette az utazók számára, hogy könnyedén tájékozódjanak. Például, ha valaki egy álló vonaton ült, egyszerűen rápillanthatott, és azonnal láthatta, hogy késni fog-e a csatlakozásáról. Az információk színes pöttyökkel jelölték a vonatok mozgását, így a felhasználók gyorsan áttekinthették a helyzetet.

A felhasználói felület igazán átgondolt és jól megtervezett volt, hiszen havonta több mint 250 ezer ember élvezte annak előnyeit. A jelenlegi állapot olyan, mintha a Fligtradart egyszerűen leállítanák, és helyette azt javasolnák, hogy a repülőterek honlapjain lehet csak ellenőrizni, hogy mely járatok késnek. Ez nem éppen ugyanaz az élmény.

Related posts