Az új Ladáknak rendkívüli kihívásokkal kell szembenézniük.
Még az orosz gyártóknál is meglehetősen szigorú elvárásoknak kell megfelelniük az új autóknak: kis túlzással a Lada Iskának tűzön-vízen át kellett bizonyítania a rátermettségét.
Öt év elteltével a Lada ismét egy figyelemre méltó újdonsággal rukkolt elő: bemutatkozik az Iskra, amely a Granta örökösének számít az orosz autógyártó palettáján. Bár a modellt már tavaly leleplezték, az értékesítése csak idén júliusban indult el. Az alapmodell, amely 90 lóerős és kézi váltóval van felszerelve, 1,25 millió rubelért – körülbelül 5 millió forintért – vásárolható meg.
Ami különlegessé teszi a szedán és kombi verziót, az a gyártási folyamat, amely során a togliatti üzemből érkező, már előre festett karosszériákat és az előre összeszerelt alkatrészeket Szentpéterváron, az orosz-ukrán konfliktus következtében a piacról visszavonult Nissan egykori gyárában állítják össze. Nemrégiben az AvtoVAZ nyilvánosságra hozta, hogy a sorozatgyártás elindítása előtt milyen szigorú teszteken kellett átesnie az Iskrának.
Fedezd fel a Lada Iskra gyártási folyamatát! Kattints a képre, és nézd meg a galériát!
Bár a gyártó hivatalos garanciája 3 évre vagy 100 ezer kilométerre vonatkozik, a Lada új modellje lenyűgözően teljesítette a 6 évnyi és 150 ezer kilométeres tesztet, amely során az extrém orosz körülményeket is sikeresen elviselte - számolt be az Autonews.ru.
A Ladánál a korrózióállósági teszteket nem csupán sós vizes medencében, sós permetes kamrában és klímakamrában hajtották végre, hanem egy innovatív, tartós napsütést szimuláló berendezés révén azt is modellezték, hogyan viselkedik a karosszéria hosszabb időn át a szabadban. A teszt során a jármű körüli levegő hőmérséklete 40 Celsius-fokra emelkedett, míg magát a járművet 80 Celsius-fokra forrósították. Az eredmények alapján a műanyag alkatrészek tervezését kívül-belül tartósabbá alakították, ezzel pedig a jármű élettartamát is jelentősen megnövelték.
A tesztelési folyamat mind a szedán, mind a kombi verziók esetében 11 hétig zajlott, összesen 28 prototípus részvételével. A folyamat során egy külön robotot alkalmaztak, amely a vezető oldali ajtót és a csomagtérajtót nyitotta és zárta: a vezető ajtó esetében 146 ezer, míg a csomagtérajtó esetében 26 ezer alkalommal hajtották végre ezt a műveletet. Ezen kívül 300 autó legyártásával 84 töréstesztet is lebonyolítottak; az orosz autógyártó által kiemelt átfogó tesztelési eredmények alapján az Iskra kiemelkedő védelmi szintet kínál.





