A Trafó élén új fejezet kezdődik: generációváltás! Az új vezetés friss ötletekkel és innovatív megközelítésekkel lép a színpadra, hogy tovább gazdagítsa a kulturális életet. Az átmenet nem csupán új arcokat hoz, hanem a hagyományok és a modernitás harmoni
A szervezeti struktúra átalakulása új dimenziókat nyit: egy új művészeti tanács alakul, melyben a Trafóval együttműködő művészek aktívan részt vesznek.
Történelmi eseménynek, varázslatos szeánsznak, színes revünek, izgalmas híradásnak és egy felejthetetlen bulinak lehettünk tanúi szerdán este a Trafó Kortárs Művészetek Házában. Az est különlegességét fokozta, hogy egyszerre búcsúzott az intézmény alapítója, Szabó György, valamint ügyvezető igazgatója, Barda Beáta. Az ő helyüket Erdődi Katalin és Böröcz Judit vették át, miközben a Trafó hűséges közönsége egy pazar Forróváltás estét élt át. A búcsúrevü keretében több mint negyven tehetséges alkotó tisztelegtt a távozó vezetők munkássága előtt. A műsorban válogatott produkciók és meghatározó társulatok legemlékezetesebb előadásainak mini verziói kaptak helyet, és a közönség is aktívan részt vett a programban az újonnan Szabó György nevét viselő terem nagyszínpadán, mindezt az InThisTogether szellemében.
Barda Beáta szívből jövő köszönetét fejezte ki, míg Szabó György az általa legjobban tisztelt tanítók emlékét idézve búcsúzott el a Trafótól, amely 1998-as megalapítása óta a művészeti kísérletezés, az innováció, és a nemzetközi kapcsolatok építése színhelyévé vált. Szabó víziója, miszerint „a Trafónak olyan intézménynek kell lennie, mint egy Főnix-madár, amely folyamatosan újjászületik és szárnyal”, most Erdődi Katalin szavaiban elevenedett meg, aki független kurátorként és dramaturgként, közel húsz évnyi szakmai tapasztalattal a háta mögött lép a vezetői szerepbe.
A célkitűzések között kiemelkedő szerepet kap a művészeti ágak közötti párbeszéd erősítése, valamint egy társadalmi nyilvánosságot megformáló fórum létrehozása. A tervek szerint a színház, a vizuális művészetek és a zene eddigi minden korábbinál szorosabb kapcsolatban lesznek egymással, lehetőséget teremtve az innovációra és az együttműködésre. A nemzetközi együttműködések terén is új irányok nyílnak meg: a nyugat-európai kapcsolatok mellett a kelet-közép-európai, dél-kelet-európai és posztszovjet régiók felé is szélesedik a látókör. Ennek konkrét megnyilvánulása már az esti, formabontó performatív híradóban is látható volt: a Trafó és a prágai Studio Alta közösen nyerték el a párizsi Art Explora Európa-díj fődíját, melynek révén 50 ezer eurós támogatás segítségével valósulhat meg a "Performance Busz" nevű innovatív projekt. Továbbá, Erdődi különös figyelmet szentel a társadalmi felelősségvállalásnak, így az együttműködés és az aktív szolidaritás jegyében számos kezdeményezést indít a Trafó. Ezek közé tartozik például a Független Színház Magyarországgal közösen kiírandó pályázat, amely lehetőséget biztosít fiatal roma színházi alkotóknak új produkciók létrehozására, valamint a Független Előadó-művészeti Alap megalapítása is. A szervezeti struktúra is frissül: egy művészeti tanács alakul, amelyben a Trafóval együtt dolgozó művészek vesznek részt, továbbá a drámapedagógiai program keretében a fiatalok saját ötleteik alapján rendezhetnek fesztivált.
A váltás nem könnyű időszakban történik. Ahogy Szabó György egy korábbi interjúban fogalmazott: 2010 óta büntetik a független színházi területet: pénzügyileg kiszárították, rákényszerítették, hogy "politizáljon", azaz kritikát mondjon korunkról. Az energiaválság, a Covid utáni időszak és a független társulatok folyamatos pénzügyi nehézségei is kihívást jelentenek. Ám Karácsony Gergely az eseményen megerősítette Budapest elkötelezettségét a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásában működő intézmény mellett.