Ígéretet tettek, hogy a Szabadka és Magyarkanizsa közötti buszjárat továbbra is működni fog.

A csütörtöki városi képviselő-testületi ülés napirendjén szerepel a Subotica-trans Utasszállító Közvállalatra vonatkozó koncessziós elemeket tartalmazó köz-magán társulási szerződés végleges tervezete. A Szabadka város területén végzendő városi és elővárosi közösségi személyszállításra vonatkozó megállapodásban azonban nem találhatók olyan járatok, amelyek többnyire magyarlakta településeket érintenek. Így például a Szabadka-Kispiac-Magyarkanizsa-Törökkanizsa, valamint a Szabadka-Orom közötti buszjárat üzemeltetése sem szerepel a terveik között.

Gyivánovity Dániel, a városi közlekedési vállalat elnöke szerdán tartott sajtótájékoztatóján kiemelte, hogy a város elindította a folyamatot egy új finanszírozási modell kidolgozására. Ezzel párhuzamosan egy projektcsapatot alakítottak, amelynek feladata a szerződés végső tervezetének elkészítése lesz. Ezt a tervezetet a közlekedési vállalat fogja jóváhagyni, és a polgármester csak ezt követően írhatja alá a megállapodást.

"A legutóbbi mandátumban Pásztor Bálint közbenjárásának köszönhetően sikerült fenntartani a Szabadka város környékét összekötő buszjáratokat. Meggyőződésünk, hogy ezek a járatok kulcsfontosságúak, ezért jogosan merül fel a kérdés, mi fog történni velük a koncessziós szerződés lejárta után. Az új partner részéről ígéretet kaptunk arra, hogy a járatok továbbra is működni fognak, de szükségünk lesz egy folyamatos ellenőrzésre, hogy biztosítsuk a fennmaradásukat és életképességüket" - nyilatkozta a városi közlekedési társaság elnöke.

Gyivánovity megjegyezte, hogy a Szabadka-Szeged járat megszüntetésének oka az, hogy a két város között mostantól vonat közlekedik, amely teljes mértékben megfelel az utazók igényeinek.

Related posts