Hétvégén új szabályozás lép életbe a Forma-1 világában, amely jelentős kihívások elé állítja a versenyzőket. A pilóták számára ez egy kulcsfontosságú döntési pillanatot jelent, hiszen a változások hatással lehetnek a versenystratégiájukra és teljesítményü
A hétvégén beköszönt a Forma-1-es szezon legnagyobb próbatétele, és egy izgalmas újdonság is színre lép a Szingapúri Nagydíjon.
A 2023-as Katari Nagydíj hősége után egyes versenyzőknek orvosi ellátásra volt szükségük, az akkori tapasztalatokból okulva pedig az F1 kidolgozott egy hűtési rendszert a pilóták számára, aminek használatára akkor van lehetőség, ha az előrejelzések alapján a hőmérséklet a verseny egy pontján eléri a 31 °C-ot. Erre az eszköz idei rendelkezésre állása óta először ezen a hétvégén, Szingapúrban lesz példa, ennek nyomán pedig az FIA a hétvége előtti csütörtökön elrendelte a hőségriadót.
Ez azt jelenti, hogy a versenyzőknek lehetőségük nyílik a futam során a hűtőmellény használatára, amely a benne található csövek révén hideg vizet juttat a pilóta testének környezetébe. George Russell már Bahreinben, tesztelési céllal, kipróbálta ezt az innovatív eszközt, és pozitív visszajelzéseket adott a tapasztalatairól. Ezzel szemben Lewis Hamilton a mellénnyel kapcsolatban szkeptikus volt; úgy véli, hogy a versenyzői képességek közé tartozik a szélsőséges időjárási körülményekkel való megküzdés, ezért nem tervezi a viselését, sőt, "látni sem akarja" a hűtőmellényt.
"Látni sem akarom" - Hamilton szerint a kemény sportolók nem használják az F1 új fejlesztését
Vannak olyan versenyzők, akik kényelmetlenül érzik magukat a pilótafülkében a hűtőmellény viselése közben. Az FIA végül úgy döntött, hogy a hőségriadó idején nem kötelező a mellény használata, így ez az opció szabadon választható maradt. A The Race legfrissebb információi szerint a csapatoknak azonban minden esetben be kell építeniük az autóikba a hűtőberendezés elemeit. Azok a versenyzők, akik nem viselik a mellényt, 500 grammos ballasztot kapnak a pilótafülkéjükbe, hogy ezzel kompenzálják a hűtőmellény viselését választó társaik esetleges súlyhátrányát.
A délkelet-ázsiai régió autósport-rajongói már jól ismerik a forró és párás időjárási viszonyokat, de a közelgő hétvégi előrejelzés az eső lehetőségét sem hagyja figyelmen kívül. Az F1 hivatalos weboldalán közzétett összegzés szerint a pénteki edzések során a csapatoknak 40%-os esélyük lesz arra, hogy az eső megzavarja a felkészülésüket. Szombaton a csapadék esélye 20%-ra csökken, míg vasárnap is hasonló, 20%-os valószínűséggel számolhatnak az esőzésekkel. Az időjárás tehát izgalmas tényezőként jelenik meg a hétvégi verseny során.
A Szingapúri Nagydíj versenyén eddig kétszer volt szükség az intermediate gumik használatára, 2017-ben és 2022-ben.
Csütörtök délután a pálya máris esőcseppekkel üdvözölte a versenyzőket, akik megérkeztek. A Mercedes legújabb rövid videójában Russell, az esernyő védelméből előbújva, megerősíti, hogy a bakui rosszulléte után mostanra sokkal jobban van.




