A Mercedes két jelentős piacon tapasztalt gyengülést – Totalcar.

Legalább hazájában jól alakultak az eladások, ha már globális összesítésben nem.

A Mercedes-Benz második negyedéve nem éppen a várt sikerek jegyében telt. A globális eladások kilencszázalékos csökkenése főként az amerikai és kínai piacokon tapasztalható gyengülésnek tudható be. A két ország közötti vámháború nyomot hagyott a luxusmárka értékesítési mutatóin, ráadásul az elektromos modellek iránti kereslet is tovább csökkent, ami tovább nehezítette a helyzetet.

Az Egyesült Államokban áprilisban életbe lépett egy 25%-os importvám, amely a Trump-adminisztráció által bevezetett intézkedéscsomag része. Ez a vám nem csupán a kínai termékekre vonatkozik, hanem az autókra és alkatrészekre is, ám a kínai gyártók szenvedik el a legnagyobb hatást. Kína válaszul egy 10%-os vámot vezetett be az amerikai autókra, beleértve az alabamai Mercedes-gyárból származó modelleket is. E lépések következtében az Egyesült Államokban 12%-os, míg Kínában 19%-os csökkenés figyelhető meg a márkák eladásainál. Mindazonáltal Németországban pozitív fejleményekről számolhatunk be, ahol a negyedév során 7%-os növekedés tapasztalható.

A Mercedes számára más kihívások is adódtak: éppen több modell esetében is generációváltás zajlik, miközben az elektromos autóik teljesítménye továbbra sem éri el a várt szintet. A tisztán elektromos járművek eladásai drámai mértékben, 24 százalékkal csökkentek.

A Mercedes részvényei nem süllyedtek azonnal a legutóbbi negyedéves jelentés után, mivel a befektetők optimistán tekintenek a jövőre. Úgy vélik, hogy a jelenlegi kihívások csupán átmeneti jellegűek, és hogy a vállalat képes lesz hosszú távon helyreállítani működésének stabilitását.

Related posts