Kívül és belül is friss arcát mutatja a Volkswagen legújabb modellje, amely a népszerűsége révén sokak szívéhez közel áll. -- Totalcar

A Volkswagen T-Roc második generációját nem aprózták el.
Bármennyire is tetszik vagy sem, a T-Roc napjainkban a Volkswagen egyik legnagyobb sztárja, sőt, talán a legkeresettebb modellje is. Az eladási statisztikák ezt egyértelműen alátámasztják: évek óta folyamatosan a legjobban teljesítő autók között szerepel, hiszen 2017 óta már több mint kétmillió példány talált gazdára belőle. 2023 júliusában a második, míg az első félévben a harmadik helyezést érte el a legkeresettebb modellek listáján. A generációváltás során nem spóroltak a frissítésekkel; az új T-Roc minden tekintetben megújult, amit szerencsére már a premier előtt élőben is megcsodálhattunk.
Az MQB Evo platfomra épülő T-Roc a T-Cross és a Tiguan közé van pozicionálva. Hogy ezt a helyet megtartsa, az új modellnek nőnie kellett: 4373 milliméter hosszú, ami 120 millivel több az elődnél, ebből 28 millit a tengelytáv nyúlt, hogy hátul kényelmesebb legyen a lábtér.
Dizájn szempontjából nincs új a nap alatt, a gyártó új formanyelve alapján építették, vagyis szögletes, morcos és rajta lehet minden olyan mostanában trendi dolog, mint a fényszórókat elöl-hátul összekötő fénycsík és a világító emblémák.
Már kezdetektől lesz hozzá R-Line kiszerelés, amivel kicsit sportosabb külsőt és több fekete elemet kap a crossover.
A belső tér dizájnja a minimalizmus jegyében készült. A műszerfalról csupán a vészvillogó maradt, hiszen a többi gombot a 10,4 vagy 12,9 colos központi kijelző menüjében találhatjuk meg. A klímapanel is egy letisztultabb formát öltött, mindössze két érintésérzékeny csúszkával működik. A műszeregység teljesen digitális, ráadásul igény szerint head-up kijelzővel is bővíthető.
A váltókonzol dizájnja is letisztult, elegáns vonalakkal rendelkezik. Az indukciós töltő alatt helyezkedik el a kézifék, valamint a motor indításához szükséges gomb. Emellett megtalálható rajta a Tiguanból átvett érintésérzékeny, többfunkciós tárcsa is, amely praktikus és modern megoldásokat kínál.
A csomagtartó 475 literes méretet öltött, ami 30 literrel bővebb, mint a korábbi modell. Érdekesség, hogy ez a Volkswagen legzöldebb autója a piacon, hiszen a belső tér műanyagjainak egyötöde újrahasznosított anyagokból készült. Ez azt jelenti, hogy az autóban összesen negyven kilogramm újrahasznosított anyag található, ami környezetvédelmi szempontból kiemelkedő teljesítmény.
A hatfokozatú kézi váltó már a múlté, helyét a modern hétfokozatú DSG váltó vette át, amely mostantól a kormány mögött kapott helyet. Az autó motorválasztéka kezdetben egy 1,5 literes mild-hibrid benzines motorból áll, amely 114 vagy 148 lóerős teljesítménnyel érhető el. A jövőben két új, innovatív hibrid változat is bemutatkozik, szintén elsőkerék-hajtással, emellett a 2,0 literes benzines motor 4Motion összkerékhajtású változata is elérhető lesz.
A tervek szerint 2027-re várható a tisztességes R változat érkezése, amely a Golf R-ből ismert kétliteres turbómotorral fog büszkélkedni. Jelenleg azonban nem számíthatunk tisztán elektromos T-Roc modellekre, sőt, dízel és kabrió kivitel sem szerepel a jövőbeni elképzelések között.