Kreatív Online - Soha ne állj meg egyetlen ötletnél sem!

EZ EGY KAMPÁNYBEJELENTŐ, AMELYET NEM A KREATÍV SZERKESZTŐSÉGE, HANEM A KAMPÁNY KÉSZÍTŐI ÍRTAK. IDE KATTINTVA KÜLDHETSZ TE IS SAJÁTOT!
A stáb névsora és a kampány részletei a bejelentkezés után válnak elérhetővé.
A Magyar Vöröskereszt 2025-ös adó 1%-os kampánya idén leginkább digitális fókuszú volt. Kihasználva a szervezet közösségi médiafelületeit, olyan kommunikációs stratégiát készítettünk, amely felhívja a figyelmet a szervezet legnagyobb erényére: arra, hogy milyen sok területen vannak jelen a segítségnyújtásban. Sokan csak a véradással azonosítják a szervezetet, de amellett számos módon nyújtanak segítséget mindenkinek, aki rászorul. Legyen szó a véradás mellett menekültek támogatásáról, elmaradott falvak támogatásáról, elsősegély-oktatásról, élelmiszermentésről, idősgondozásról, katasztrófahelyzetben való támogatásról, hajléktalanok segítéséről, vagy az önkéntesek új generációjának kineveléséről - a Vöröskereszt ott van, és nap mint nap áldozatos munkával helytáll.
A Magyar Vöröskereszt nem csupán az online térben hirdette meg kezdeményezéseit, hanem hagyományos módszerekkel is élvezte a figyelmet. A Dot csapata kreatív vizuális megoldásokat kínált, beleértve videókat és grafikákat, amelyek segítették a kampányok megvalósítását. Támogatójuk jóvoltából egy országos city light és plakátkampány indult, emellett a Jazzy rádión egy hónapon át futó kampányt is lebonyolítottak, melynek szpotját idén ismét Gacsal Ádám hangja kísérte. A szervezet hírlevélkampányt is indított a több mint 10 ezer fős e-mail listájával, és külön kiadványt készített vállalati partnerei számára, hogy még szélesebb körben elérjék üzeneteiket.
A kampányt igyekeztünk hamar, már március legelején elindítani, mivel a célja nemcsak az volt, hogy felhívjuk az emberek figyelmét arra, hogy a Vöröskeresztnek adják az adójuk 1%-át, hanem globálisan is edukálni szerettük volna őket arról, hogy a Vöröskereszt milyen sokrétű szervezet.
"Mindig szükség van egyetlen pluszra." Az adó 1%-a nem csupán egy szám a bevallásunkban; ennél sokkal többet jelent. A Vöröskereszt számára ez a kis hozzájárulás hatalmas lehetőségeket nyit meg. Minden egyes forint, amit felajánlunk, új életet menthet, segíthet a rászorulóknak, és támogatást nyújthat azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá. Akár egy önkéntes, egy tasak vér, egy géztekercs, egy meleg takaró vagy egy egyszerű szelet kenyér – mindezek apróságoknak tűnhetnek, de valójában életet változtathatnak meg. Sajnos azonban a szükséglet mindig nagyobb, mint a rendelkezésre álló segítség. Ezért fontos, hogy mindig legyen egy extra – egy újabb felajánlás, egy újabb önkéntes, egy újabb támogatás. Az adó 1%-a nem csupán egy lehetőség, hanem egy felelősség is, hogy közösen tegyünk a jobb jövőért.
Mint ahogyan korábban említettük, célunk egy fenntartható kampány megvalósítása volt, amelybe szervesen beépül az adó 1%-os támogatási lehetősége. Már a kezdetektől fogva hisszük, hogy a Vöröskereszt egyik legnagyobb erőssége, hogy a segélyszervezetek "svájci bicskájaként" működik, hiszen számos nemes ügyet képvisel. Ha támogatni szeretnél valamit, akkor ez a megoldás a legmegfelelőbb - ezért a kampány középpontjában az oktatás állt. Minden kulcsszempont, így a vizuális megjelenés és a közösségi média stratégiánk is erre a vezérfonalra épült.
Évről évre megrendezünk egy alulról szerveződő influencerkampányt, amelynek külön kihívást jelent, hogy a véleményformálók már régóta elköteleződtek bizonyos jó ügyek mellett. Ezért természetesen ezeknek a kezdeményezéseknek a támogatására koncentrálnak a gyűjtések során. Idén különösen az edukációs területen számítottunk a közreműködésükre, de örömmel tapasztaltuk, hogy sokan az adó 1%-os felajánlásokban is aktívan részt vettek.
És ami igazán különlegessé teszi az egészet – sőt, mint a cseresznye a hab tetején – a Final produkciós házzal való együttműködésben készült egy rövid VFX videó is. Ez a kisfilm bájosan hívja fel a figyelmet arra, hogy miért a Vöröskereszt a legjobb választás az adónk 1%-ának felajánlására.
Dr. Barta Ágnes, a Magyar Vöröskereszt kommunikációs és nemzetközi kapcsolatok vezetője a kampány kapcsán így nyilatkozott: "A humanitárius munka fogalma rendkívül összetett. Amikor arra kérjük az embereket, hogy támogassanak bennünket, elengedhetetlen, hogy világosan kifejtsük, milyen széles spektrumú tevékenységet folytatunk. Éppen ezért az idei évben különös figyelmet fordítottunk arra, hogy edukáljuk a közvéleményt arról, mit is jelent valójában a humanitárius tevékenység, miért van rá égető szükség, és hogyan segíthet ez a rászorulók életminőségének javításában. Idén a 144 éves történelmünkre alapozva a szervezet főbb tevékenységeit emeltük ki kampányunk középpontjába, hogy bemutassuk a Magyar Vöröskereszt sokszínű és komplex munkáját, amely országszerte hiánypótló szerepet játszik."