Októbertől a Meta felfüggeszti a politikai hirdetések megjelenítését az Európai Unió területén működő platformjain.

A Meta leállítja a politikai hirdetéseket az EU-ban októbertől, mert szerinte betarthatatlanok azok a követelmények, amelyeket az új uniós szabályozás ír elő annak érdekében, hogy a kampányok transzparensebbek legyenek - számol be a Financial Times.

Pénteken a tech-óriás bejelentette, hogy leállítja a "politikai, választási és társadalmi" hirdetéseket saját platformjain, mint például a Facebook és az Instagram.

A lépés még azelőtt történik, hogy az Európai Unió teljes mértékben bevezesse átláthatósági és politikai reklámra vonatkozó szabályait, amelyek kereteket szabnak az online platformok számára a politikai tartalmak megjelenítésével kapcsolatban. A cél az, hogy az unió reagáljon az információk manipulálásával és a választásokba történő külföldi beavatkozással kapcsolatos aggodalmakra, valamint a személyes adatok politikai reklámcélú felhasználására. Mindez része az uniós törekvéseknek, amelyek a demokratikus folyamatok védelmét és az online dezinformáció terjedésének megakadályozását célozzák. A szabályozás már hatályban van, ám a legtöbb rendelkezése csak októberben lép életbe.

A Meta lépései egyértelműen tükrözik azt a konfrontatívabb attitűdöt, amelyet az amerikai technológiai óriás Donald Trump megválasztása óta képvisel az európai szabályozó hatóságokkal szemben. Az amerikai vállalatok közül a Meta a legélesebb kritikával illeti az EU digitális szabályozását, amely nem csupán a transzatlanti kereskedelmi tárgyalások középpontjában áll, hanem a Trump-kormány idején is kiemelt célkeresztbe került.

A Meta szerint a szabályozás "jelentős működésbeli kihívást és jogi bizonytalanságot" jelentene. A mostani korlátozásuk csak a hirdetéseket érinti, azaz politikai szereplők, jelöltek továbbra is posztolhatnak, megnyilvánulhatnak a Meta platformjain. Tavaly a Google is bejelentette, leállítja a politikai hirdetéseket mielőtt a szabályozás életbe lép.

A hónap elején a Meta azt is közölte, nem írja alá az EU mesterséges intelligenciával kapcsolatos magatartási kódexét, amely a vállalatoknak segít betartani az AI-jogszabály augusztus elején hatályba lépő általános szabályait. Az OpenAI és az Anthropic például ígéretet tettek arra, hogy aláírják, de a Meta szerint a magatartási kódex bizonytalanságot okoz és túllépi az AI-jogszabály hatályát.

Related posts