Leclerc: Az autóban nincs olyan elem, ami bizakodásra adna okot a győzelemhez - F1VILÁG.HU

Charles Leclerc Belga Nagydíjon vívott sprintfutamának forgatókönyve szinte már ismerős mintázatot mutatott: egy bátor és látványos első kör után a teljesítménye fokozatosan csökkent, ahogy a Ferrari SF-25-ös egyre inkább leszakadt a riválisaitól. A verseny során a kezdeti lelkesedés hamar átfordult a csalódásba, ahogy a sebesség és a versenyképesség elmaradt a várakozásoktól.

A monacói pilóta a negyedik helyről indulva ügyesen kihasználta a szélárnyék adta lehetőségeket, és az első kör végén, a Kemmel-egyenesnél megelőzte Lando Norrist. Ezt követően, kívülről nagy bátorsággal támadva, sikerült megszereznie a harmadik helyet a Les Combes kanyarban. Oscar Piastri viszont nem tudott eléggé közel férkőzni Max Verstappenhez ahhoz, hogy visszavegye a vezetést, miközben Norris gyorsan reagálva, Leclerc mögött is újra megelőzte a Ferrarit a negyedik körben.

Leclerc ezt követően fokozatosan lemaradt, és végül több mint 10 másodperces hátránnyal zárta a versenyt az élen végző pilóta mögött.

"Ez a verseny is rengeteg tanulsággal szolgált" - nyilatkozta Leclerc a Sky Sports F1 televíziónak. "Ugyanakkor nem érzem, hogy jelentős távolságra kerülnénk az autó teljesítményének csúcsától. Nem gondolom, hogy hibáztunk volna a beállításokkal vagy hasonló területeken."

Sajnos az autóban nincs semmi, ami arra utalna, hogy képesek lennénk felvenni a versenyt a Red Bull-lal vagy a McLarennel.

A Ferrari az elmúlt futamokon fokozatosan vezette be új fejlesztési csomagját: Ausztriában egy teljesen új padlólemezzel kezdtek, amit Spában új hátsó felfüggesztési geometriával és egy, a pályára szabott alacsony leszorítóerejű hátsó szárnnyal egészítettek ki. A padlólemez módosításai a látható légterelő elemeknél kezdődtek, új csatornaprofilokat és diffúzorkimenetet is magukba foglaltak, valamint új részleteket a hátsó kerekek előtti padlószéleknél.

Bár a versenyzők általában kedvezően vélekedtek a fejlesztésekről, a versenyképességükre gyakorolt hatásuk még mindig elenyésző. Lewis Hamilton esetében, aki a sprintfutamon a 18. pozícióból vágott neki a versenynek, mindössze három helyet tudott előrelépni, végül pedig a tizenötödik helyen végzett.

Related posts