Íme, a világ leggyorsabb amerikai autója!

Az Egyesült Államok autóipara eddig még nem produkált olyan sorozatgyártású modellt, amelynek sikerült volna 7 percen belül bejárnia a Nürburgring legendás pályáját. Legalábbis ez jelenleg még nem történt meg.
A GTD a Ford Mustang hatvan éves történetének a legfejlettebb, legerősebb, leggyorsabb gyártmánya. Ezt már sokszor elmondták, felemlegetve a 826 lóerős motorteljesítményt, a 325 km/óra végsebességet és a 7650/perc maximális fordulatszámot, de ők is tudták, hogy egy dolog a papírforma, és más a bizonyítás.
Amikor annak idején kitalálták, hogy mennek egy mért kört a Nürburgringen (amihez nem igazán kellett képzelőerő, hiszen ennél fontosabb és általánosan elfogadottabb mérce nem létezik a sportos autók világában), hét percnél gyorsabb köridőt vizionáltak. Merész célok, hiszen a versenypálya történetében korábban csak öt szériaautónak sikerült 6-ossal kezdődő kört futnia itt.
De persze megcsinálták: a Mustang GT3-as versenyautóból visszafejlesztett GTD hivatalosan 6 perc 57,685 másodperc alatt tette meg az északi nagy kört, és ezzel a világtörténelem ötödik leggyorsabb szériaautójának számít.
A rekordban fontos szerepet játszottak azok a komponensek, amelyeket azért kaphatott meg az autó, mert nem kötik motorsport szabálykönyvek. Ilyenek a karbon-kerámia fékek, az aktív aerodinamikai csomag, a kompresszor, vagy a félig aktív felfüggesztés. A szénszálas karosszéria a GT3-as versenyautó öröksége.
A Nürburgringen rekordot megdöntő Mustang GTD teljes mértékben gyári állapotú volt, de a versenykörülményekhez igazítva számos kiegészítőt kapott. A kocsit olyan elengedhetetlen tartozékokkal látták el, mint a versenyülés, a bukókeret és az ötpontos biztonsági öv, amelyek nélkülözhetetlenek a Nürburgringen végzett tesztelések során.