Jelentős átalakulásokon megy keresztül a Gubacsi híd közlekedése: íme, mi áll a változások mögött.
Egyre aggasztóbb állapotban van a Gubacsi híd, így a vasúti forgalom biztonsága érdekében új sebességmérő berendezéseket telepítettek rá.
A Gubacsi híd vasúti forgalmának biztonságának növelése érdekében új sebességmérő berendezések kerültek telepítésre. Ezek az innovatív eszközök hozzájárulnak ahhoz, hogy a mozdonyvezetők pontosabban tájékozódhassanak, miközben a vonatok jelenleg csupán 5 km/órás sebességgel haladhatnak át a hídszerkezeten, amely kritikus állapotban van - számolt be róla az iho.hu.
A csepeli terminálok vasúti megközelíthetőségének javítására irányuló híd felújításának körüli viták már hosszú évek óta zajlanak. A tervek szerint egy impozáns, 145 méter fesztávolságú acél ívhíd fog megépülni, amely 15 méterre északra helyezkedik el a meglévő vágánytengelytől. Az új nyomvonal két, egyenként 22 méteres fesztávolságú csatlakozó hídból, valamint egy mederhídból fog állni. A pálya geometriájának köszönhetően pedig a vonatok akár 40 km/órás sebességgel is haladhatnak majd.
Amíg az új híd megépítése várat magára, bizonyos vasúttársaságok igyekeznek saját megoldásokkal hozzájárulni a biztonságos közlekedéshez. A MÁV-REC például GPS-alapú sebességmérőket telepített a mozdonyaira, amelyek pontosabb sebességmérést tesznek lehetővé, emellett felajánlották az infrastruktúrát kezelő államvasútnak, hogy a mozdonyokon helyezzék el a MÁV mobil sebességellenőrző berendezéseit, amelyek valós idejű adatokat szolgáltatnak a hídon való közlekedésről.
A Gubacsi hidat nemcsak a vonatok, hanem az autósok védelme érdekében is meg kell óvni. Ennek érdekében a hídszerkezet mindkét oldalára, tehát a déli és az északi részére is, a közelmúltban sebességmérő berendezéseket telepítettek. Ezek a rendszerek a vonatok mozdonyvezetőinek vizuális információt nyújtanak. A társult térfigyelő kamerák figyelik a vonatok áthaladását, és az adatok a megfelelő kontrollközpontba érkeznek. A híd északi oldalán, a Topánka út irányából érkező járművek sebességét a berendezés automatikusan méri, majd a kijelzőn megjeleníti az aktuális tempót. Amennyiben a járművek túllépik a megengedett sebességet, a kijelző egy szomorú fejet mutat, így figyelmeztetve a sofőröket. Ezzel szemben a híd déli oldalán a helyzet kedvezőbb. Itt főként a gyalogosok sebességét monitorozzák, akik általában nem lépik túl a megengedett nyolc kilométer per órás határt. Ennek köszönhetően a kijelző szinte folyamatosan zölden világít, és mosolygó arculatot mutat, jelezve, hogy minden rendben van.