A Coca-Cola nyeresége nem csupán az eladások növekedésének köszönhetően emelkedett.

A világ legnagyobb üdítőital-gyártó vállalata az idei második negyedévben figyelemre méltó, 58 százalékos növekedést ért el adózott eredményében. Bár az értékesítési volumen csökkent, a megemelt árak sikeresen ellensúlyozták ezt a tendenciát.
A vállalat keddi közleménye szerint az adózás utáni nyereség 3,81 milliárd dollárt tett ki, ami részvényenként 88 centet jelent a március végével záródott negyedév során. Ez a szám jelentős növekedést mutat az előző év hasonló időszakához képest, amikor a nyereség 2,41 milliárd dollár, részvényenként pedig 56 cent volt - tudósít az MTI.
A részvényenkénti nyereség egyszeri tételek nélkül 87 centre nőtt, ami felülmúlta az elemzők által várt átlagos 83 centet.
A Coca-Cola negyedéves bevétele 1 százalékkal nőtt, elérve a 12,54 milliárd dollárt, szemben az előző évi 12,36 milliárd dollárral. Az elemzők azonban kissé optimistábbak voltak, és 12,57 milliárd dolláros bevételt vártak. Az organikus bevételnövekedés 5 százalékos volt.
A Coca-Cola bevétele az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) 5%-os növekedést mutatott, míg Észak-Amerikában, valamint az ázsiai és csendes-óceáni területeken 3-3%-kal emelkedett. Ezzel szemben Latin-Amerikában a bevételek 4%-kal csökkentek.