A VW nem csupán a munkaerő költségeit kívánja csökkenteni.

A Volkswagen körüli botrány már hónapok óta lázban tartja a közvéleményt. Az első hírek szeptemberben láttak napvilágot, amikor is kiderült, hogy a vállalat tömeges elbocsátásokra készülhet, sőt, még németországi gyárak bezárása is szóba került. Azóta folyamatosan lázban tartja a témát a cég költségcsökkentési terveivel kapcsolatos heves vita.

Szeptemberben, amikor a Volkswagen először nyilvánosságra hozta elbocsátási és gyárbezárási terveit, egy dolog egyértelművé vált: a vállalatnak sürgősen csökkentenie kell németországi telephelyeinek költségeit, mert csak így tudja biztosítani a jövőbeni befektetésekhez szükséges pénzügyi forrást. Azóta a szakszervezetekkel folytatott tárgyalások középpontjában az áll, hogy a munkaerő költségein kívül milyen egyéb területeken lehetne megtakarítani a Volkswagen költségvetéséből.

Kai Grünitz, az OEM műszaki fejlesztésért felelős vezetője az Automobilwoche című lapnak beszélt arról, hogy a VW hogyan kíván pénzt megtakarítani: először is 30-36 hónapra csökkentené az új modellek kifejlesztéséhez szükséges időt, sőt, a meglévő platformot használó új járműveknél az a cél, hogy még hamarabb elkészüljön a termék.

Grünitz véleménye szerint, ha a Volkswagen nem hajlandó változtatni régi működési gyakorlataikon, és egy új autó forgalomba állítása 4-5 évet venne igénybe, akkor az jármű már a bemutatásakor is elavultnak számítana.

A fejlesztési folyamatok felgyorsítása érdekében a vállalatok egyre inkább a valós tesztelés csökkentésére törekednek. A Volkswagen például 2024-ben 40 százalékkal kevesebb prototípust készített, és a tesztelést igyekszik minél inkább a virtuális környezetbe áthelyezni. A wolfsburgi központú autógyár számos próbapadon és virtuális tesztelési módszeren keresztül kompenzálja a fizikai tesztjárművek számának csökkenését, így hatékonyabban tudja optimalizálni fejlesztési folyamatait.

"Mostantól a teljes fejlesztési láncot lefuttathatjuk egy digitális prototípussal, lerövidítve a termékfejlesztési folyamatot és csökkentve a költségeket a tesztelési mélység feláldozása nélkül" - fogalmazott Grünitz.

A Volkswagen célja, hogy elkerülje az autói felesleges funkciókkal való túlterhelését. Grünitz hangsúlyozza, hogy a fókusz a valódi értéket nyújtó hasznos megoldásokra helyeződik. Ennek érdekében a vállalat figyelmet fordít a vásárlói visszajelzésekre, hogy pontosan azt kínálhassa, amire a felhasználóknak szüksége van.

Ezek az intézkedések megmenthetik munkahelyek ezreit, és segítenek elkerülni az üzemek bezárását? Ezt túl korai lenne megmondani, de mindenesetre a költségcsökkentés ezen iránya vélhetően jobban tetszik a dolgozóknak.

Related posts