Sokan csak az utolsó pillanatra hagyják az Ügyfélkapu+ regisztrációt, ezért a kormányablakok most bővített kapacitással állnak rendelkezésre.
Január első hetében jelentős mértékben megnövekedett a kormányablakok látogatottsága, amit a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közleménye is megerősít. Az ügyfelek számára bővített kapacitással állnak rendelkezésre, hogy minél zökkenőmentesebben intézhessék ügyeiket. A fokozott érdeklődés hátterében az áll, hogy jövő szerdától az állami weboldalakon és alkalmazásokban kizárólag a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás vagy az Ügyfélkapu+ használatával lehet ügyeket intézni online.
A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium a hatékonyabb ügyintézés érdekében arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy előzetesen töltsék le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást a telefonjukra. Azok számára, akik az Ügyfélkapu+ lehetőségét választják és már rendelkeznek ügyfélkapuval, nincs szükség a kormányablak felkeresésére; otthon, mindössze néhány perc alatt elintézhetik a regisztrációt.
A legfrissebb tájékoztatók alapján egyre többen hagyják az ügyintézést az utolsó pillanatra. Míg tavaly a legnagyobb forgalmú napon 85 ezer ügyfél kereste fel az ügyfélszolgálatokat, addig az idei év január eleje óta ez a szám többször is meghaladta a százezer főt, január 6-án pedig a csúcsot 114 ezer ügyfél jelentette. Érdekes megfigyelni, hogy az ügyfelek egynegyede a Digitális Állampolgárság kapcsán keresi fel a kormányablakokat.
A Digitális Állampolgárság Programot 2022-ben fogadták el, ezután szavazták meg az online ügyintézés megreformálását célzó DÁP-törvényt, amely tavaly július 1-jén lépett hatályba. Ígérete szerint a program "felhasználóbarát alapokra helyezi a közigazgatást, és megteremti az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit. Célunk, hogy megkönnyítsük az állampolgárok életét úgy, hogy 2026-ig online, a mobiltelefonjukkal is elintézhessék szinte minden fontosabb, közigazgatást érintő ügyüket."