Izgalmas NER-siker: Schmidt Mária PR-cikket publikált egy osztrák újságban, amelynek megvalósítását a MOL és az állami alapítvány közös támogatása segítette.

December 13-án Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója kiposztolt a Facebookra egy képet egy angol nyelvű cikkről, aminek az volt a címe, hogy Két kimagasló tehetségű magyar, két életút, és a képhez azt írta: "Lehetett volna ez egy gyönyörű barátság kezdete. Nem az lett - az Orbán kontra Sorosról a most megjelent European Voicesban." (A magazinnak, ami Die Presse, az Osztrák Külpolitikai Társaság és az ENSZ közreműködésével készül, tavaly Orbán Viktor is interjút adott.)

A cikk G. Fodor Gábor "Orbán kontra Soros" című könyvének kritikáját tárgyalta, és az "advertorial" rovatban, tehát PR-cikként, hirdetési formában került publikálásra - számolt be róla a Telex. A portál információi szerint a hirdetést olyan forrásból finanszírozták, amelynek célja hivatalosan tehetségtámogatásra, sportra, kultúrára, szociális ügyekre és fenntarthatósági programokra kellett volna fordítani. A cikkben említett hirdetési helyeket a MOL és az állam által közösen létrehozott Mol - Új Európa Alapítvány vásárolta meg, amelynek kuratóriumában Schmidt Mária is helyet foglal.

Miután már beszámoltunk a kastély-örökbefogadási program keretében működő alapítvány tevékenységéről, egy közérdekű vagyonkezelő alapítvány, amely a pénzosztását titokban tartja, feljelentést tett, arra hivatkozva, hogy közérdekű adatokat tulajdonítottak el tőlük. Az illetékes államtitkár kijelentette, hogy minden releváns információ nyilvános, és a szükséges dokumentumok elérhetőek az alapítvány hivatalos weboldalán, viszont az adatok valójában nem találhatóak meg ott.

Related posts