Mészáros Lőrinc vasútépítő vállalatának vezérigazgatója távozik pozíciójából, miután a médiában nyilvánosságra került, hogy az alvállalkozók kifizetései késlekednek.

Sárváry István, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója, Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport alapítója, valamint Szijjártó Péter és Budai Gyula, a Fidesz országgyűlési képviselői és miniszteri biztosok, részt vettek a V-Híd legújabb gépbemutatóján. Az esemény különleges jelentőséggel bírt, hiszen ekkor helyezték el a Budapest-Belgrád vasútvonal nyíltvonali szakaszának utolsó vágánydarabját Kiskőrösön, 2024. október 9-én. A rendezvény fényképezője Máthé Zoltán volt, az MTI munkatársa.
Több forrásból értesültünk arról, hogy Sárváry István, a Mészáros Csoporthoz tartozó V-Híd Zrt. vezérigazgatója, távozik a cégtől. A birtokunkba került belső levelezés alapján Sárváry június 28-ával, közös megegyezéssel lép ki a Mészáros Lőrinc által irányított vasúti pályaépítéssel és korszerűsítéssel foglalkozó vállalat éléről. Az átmeneti időszakban feladatait a Mészáros érdekeltségébe tartozó ZÁÉV Zrt. elnök-vezérigazgatója, valamint a FEJÉR-B.Á.L. Zrt. vezérigazgatója, Deák Gábor veszi át.
Sárváry István távozásával összefüggésben megkerestük a V-Híd Zrt.-t és a Mészáros Csoportot is. Amint megérkeznek a válaszaik, részletes tájékoztatást adunk a fejleményekről.
Sárváry István távozásáról a 444.hu hétfői cikke révén értesültünk, amelyben arról számoltak be, hogy a Mészáros-féle V-Híd alvállalkozói súlyos nehézségekkel küzdenek, hiszen sokan közülük késlekedve jutnak hozzá a szerződéseikhez, és a kifizetések is gyakran csúsznak. A V-Híd tavalyi részletes pénzügyi beszámolója alapján kiderült, hogy a cég 87,1 milliárd forintot fordított kifejezetten "építés szerelési munkákhoz kapcsolódó igénybe vett szolgáltatásokra", ami az alvállalkozók számára kifizetett összeget jelenti a végzett munkákért. Érdekes, hogy a vállalat szinte teljes bevétele, több mint 98 százaléka, közpénzes építési megbízásokból származott 2024-ben, összesen 184,5 milliárd forint értékben.
A 2015-ben megalapított V-Híd az utóbbi években számos kiemelkedő állami pályázatot nyert el. A cég sikeresen elnyerte például a Kelenföld és Százhalombatta, a Füzesabony és Debrecen, valamint a Szeged és Röszke közötti vasúti fejlesztések kivitelezését. Emellett a Békéscsaba és Lőkösháza, a Debrecen és Balmazújváros, valamint a Déli körvasút modernizálásának feladatait is rábízták.
Sárváry Istvánt korábban L. Simon László volt kulturális államtitkár bizalmasaként emlegették. Eredetileg L. Simon egyik helyettes államtitkára volt a Miniszterelnökségen, ahol a kiemelt kulturális fejlesztésekért felelt. Miután konfliktusok alakultak ki Lázár János akkori Miniszterelnökséget vezető miniszter és L. Simon között, Lázár egyebek mellett megszüntette Sárváry pozícióját is.
Sárváry 2016-ban került a V-Híd élére, miután Lázár János leváltotta őt a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ vezetői posztjáról.
A V-Híd alvállalkozóinál tapasztalható kifizetési csúszások nem egyedülállóak. A Szabad Európa információi szerint a GSM-R2 néven ismert vasúti informatikai projekt keretében dolgozó alvállalkozók is hasonló problémákkal küzdenek, mivel nem kapták meg a nekik járó összegeket. A közbeszerzési pályázatot a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord Kft. és az Emőri Gábor milliárdos tulajdonában lévő iCell-Mobilsoft Zrt. nyerte meg, eredetileg 58,8 milliárd forint értékben. Azonban a MÁV, mint megrendelő, több vonalon is súlyos hiányosságokat észlelt a kivitelezés során. Nemrégiben pedig kiderült, hogy Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium vizsgálatot indított a beruházás ügyében.