A tojásból kibújó Zelenszkij és Magyar Péter igyekeznek megakadályozni a Pride diadalát, miközben a kormány törekvéseikkel próbálják letörni a rendezvény népszerűségét.

Az új propagandakampány időzítése alapján arra lehet következtetni, hogy a jobboldal igyekszik minél előbb enyhíteni a hétvégi kormánykritikus megmozdulás által keltett hullámokat. A Fidesz már jó ideje készülhetett erre a lépésre, mivel céljaik között szerepel Magyar Péter hiteltelenítése, az ukránellenes üzeneteik kiterjesztése, valamint a Voks 2025 kampány állítólagos kétmilliós válaszainak kihasználása is. László Róbert, választási szakértő, és Bőhm Kornél, kríziskommunikációs szakértő, osztották meg velünk gondolataikat a helyzetről.

Az utóbbi hetekben sorra érkeztek a kritikák a Fidesz irányába, hiszen a legújabb Medián-felmérés és a világszerte figyelmet keltő budapesti Pride-felvonulás is a kormányzati népszerűség csökkenését jelezte. Most azonban a jobboldal próbálja visszanyerni az irányítást: előkerült az a jól bevált kommunikációs eszköz, amelyet már korábban is sikeresen alkalmaztak.

Újra életre kel a Mini Feri sorozatra emlékeztető kampány, és ezúttal a második évad vár ránk, friss főszereplőkkel! Készülj fel, hogy izgalmas kalandok és új karakterek segítségével fedezd fel a történetet egy új perspektívából!

A közösségi médiában és a YouTube-on hatalmas erőfeszítésekkel terjed a kampányvideó, amely az "olyanok, mint két tojás" kifejezéssel indítva egyenlőségjelet von a Tisza Párt elnöke, Magyar Péter és Volodimir Zelenszkij ukrán elnök közé. A klip figyelemfelkeltő, de egyben leegyszerűsítő animációkkal tűzdelt, és a főszereplőket szándékosan kedvezőtlen szögből mutatja be. Az üzenet világos: mindketten ripacsként viselkednek, háborús feszültséget gerjesztenek, és az uniós vezetők irányítása alatt állnak. Az Apáti Bence által vezetett Nemzeti Ellenállás Mozgalom hivatalos oldalán terjesztett videó nem kertel, a végére már egyenesen elhasználható szemétként tünteti fel őket.

Az új kampány időzítése és megközelítése arra enged következtetni, hogy a jobboldal a Voks 2025 után úgy érzi, felfedezte azt a kulcsfontosságú témát és hangvételt, amely ismét képes mobilizálni a szimpatizánsokat és visszaállítani a magabiztosság érzetét. E kérdésekről Bőhm Kornél, a kríziskommunikáció szakértője, és László Róbert, a Political Capital választási elemzője osztotta meg véleményét.

Related posts