A Honda lenyűgöző mérföldkövet ért el, összesen ötszázmillió motorkerékpárt készítve el története során.

A Dream D-Type motorkerékpárral indult a Honda még 1949-ben, és most egyedülálló mérföldkőhöz érkeztek el, hiszen az 500 milliomodik motorkerékpár elkészültét ünnepelhették. Az első 100 milliót (Super Cub) 1997-ben ünnepelték, 2008-ban érték el a 200 milliót, 2014-ben a 300 milliót (Gold Wing), 2025-ben jött el az 500 milliós mérföldkő, ami egy Activa lett, ami a Honda Motorcycle and Scooter India Private Limited (HMSI) 4. számú üzemében, a gudzsarati Vittalpurban gördült le a futószalagról.
A Honda mindig igyekezett ott gyártani a motorkerékpárokat, ahol kereslet volt rájuk, első külföldi gyárát 1963-ban Belgiumban nyitotta. 2018-ban évi 20 milliós kapacitásnál tartottak, amit 2019-re megdupláztak és évi 40 millióra növelték, a koronavírus-járvány miatt egy kicsit visszaesett a termelés, de mára megint teljes gőzzel mennek a Honda gyárai. Aktuálisan 23 országban 37 gyárban készülnek Honda motorkerékpárok, több mint 30 000 márkakereskedés foglalkozik az ügyfelekkel.
Soichiro Honda egykor motorkerékpár-gyártóként alapította meg a Honda vállalatot, és ez a hagyomány azóta is cégünk szívében dobog. Az elmúlt évtizedekben termékeink és szolgáltatásaink világszerte elnyerték az emberek bizalmát, és mára a Honda által legyártott motorok száma meghaladta a félmilliárdot. Szeretném kifejezni hálámat minden vásárlónak, részvénytulajdonosnak és munkatársnak, akik hozzájárultak ennek a jelentős mérföldkőnek az eléréséhez, beleértve a fejlesztés, gyártás és szolgáltatás terén dolgozó kollégákat is. A Honda elkötelezett amellett, hogy szembenézzen a kihívásokkal, és folyamatosan azon munkálkodik, hogy még több ember életét tehesse jobbá a világban - hangsúlyozta Toshihiro Mibe, a Honda Motor Co., Ltd. elnök-vezérigazgatója.
A Honda motorkerékpár-gyártásának izgalmas története számos jelentős lépést foglal magában. A vállalat 1948-ban indult, amikor Soichiro Honda megalapította a Honda Motor Co., Ltd.-t. Az első motorkerékpár, a Honda Model D, 1949-ben debütált, és gyorsan népszerűvé vált. Az 1960-as években a Honda már globális szinten elismert márkává vált, köszönhetően innovatív technológiáinak és a versenysportban elért eredményeinek. A Honda különösen sikeres volt a MotoGP és más versenysorozatokban, ahol számos világbajnoki címet nyert. A gyártás során a Honda mindig is kiemelt figyelmet fordított a minőségre és a megbízhatóságra. Az 1980-as években a cég új modellekkel bővítette kínálatát, mint például a legendary Honda Gold Wing, amely azóta is a túramotorok királyának számít. A 21. században a Honda folytatja az innovációt, beleértve az elektromos motorkerékpárok fejlesztését, hogy megfeleljen a fenntarthatósági követelményeknek és a modern vásárlói igényeknek. A Honda motorkerékpár-gyártásának története tehát nem csupán a technológiai fejlődésről szól, hanem a szenvedélyről és az elkötelezettségről is, ami a motorozás iránt táplálja a vállalatot.
1948-ban megalakult a Honda Motor Co., Ltd., amely azóta is a motorkerékpárok és gépjárművek világában kiemelkedő szereplővé vált. Az alapító, Soichiro Honda, innovatív ötleteivel és szenvedélyével indította el ezt az utazást, amely mára globális márkává nőtte ki magát.
* 1949 Bemutatkozik az első teljes értékű Honda motorkerékpár, a Dream D-type
1958-ban bemutatkozik az első Super Cub, a C100-as modell, amely új fejezetet nyit a motorkerékpárok világában.
1959-ben a Honda motorkerékpár-gyártási kapacitása a globális piac élvonalába került, kiemelkedő szintet elérve a termelés terén.
1963-ban elindul a motorkerékpárok gyártása a Honda első nemzetközi üzemében, Belgium szívében.
* 1967 Thaiföldön is elindul a Honda motorkerékpárok gyártása
1968-ban a teljesített darabszám meghaladja a 10 milliót.
1969-ben debütál a motorkerékpárok világában a legendás CB750, amely forradalmasította a szalonok kínálatát.
* 1971 Indonéziában is elindul a Honda motorkerékpárok gyártása
* 1971 Olaszországban is elindul a Honda motorkerékpárok gyártása
1975-ben a szalonokban debütált a GL1000 Gold Wing, amely forradalmasította a motorkerékpározás világát. Az innovatív dizájn és a kényelmes utazási élmény új mércét állított fel a hosszú távú túrázásokhoz. A Gold Wing nem csupán egy motor volt, hanem egy életérzés, amely a kalandvágyó utazók számára kínált különleges élményeket.
1976-ban Brazíliában megkezdődik a Honda motorkerékpárok gyártása, ezzel új fejezet nyílik a helyi autóipar történetében.
1979-ben az Egyesült Államokban is megkezdődött a Honda motorkerékpárok gyártása, ezzel új fejezetet nyitva a motorkerékpár-ipar történetében.
1980-ban Nigériában megkezdődött a Honda motorkerékpárok gyártása, ezzel új fejezetet nyitva az ország ipari fejlődésében.
1984-re a teljes eladott példányok száma meghaladta az 50 milliót.
1986-ban debütál az XRV650 Africa Twin, mely forradalmasította a motoros kalandokat.
1992-ben Kínában megkezdődött a Honda motorkerékpárok gyártása, ezzel egy új korszak indult a hazai járműiparban.
1992-ben debütált a legendás CBR900RR Fireblade, amely új korszakot nyitott a sportmotorok világában.
* 1997 Vietnamban is elindul a Honda motorkerékpárok gyártása
1997-re a teljesített darabszám meghaladja a 100 milliót, ami 48 évnyi eredmény gyümölcse.
* 2001 Indiában is elindul a Honda motorkerékpárok gyártása
2001-ben debütált a Hornet 600, amely a Honda első nagy köbcentis motorkerékpárja, amelyet külföldön gyártottak.
2004-ben a gyártási kapacitás megközelíti a 10 millió darabot, ezzel új mérföldkőhöz érkezve.
2005-ben a Honda forradalmi lépést tett az motorozás biztonságában, bemutatva a világ első légzsákkal ellátott motorját, a GL1800 Gold Winget. Ez a innovatív jármű új dimenziókat nyitott meg a kétkerekűek védelmi technológiáiban, lehetővé téve a motorosok számára, hogy még nagyobb biztonságban élvezzék a szabad utazás élményét.
2008-ban a teljes eladott példányok száma átlépi a 200 milliót, mindössze 11 évvel azután, hogy a 100 milliós mérföldkövet elérték.
* 2009 A Tokiói Motor Show-n leleplezik a VFR1200F-et, a világ első dupla kuplungos automatikus váltóval felszerelt motorkerékpárját
2013-ban Bangladesben is megkezdődött a Honda motorkerékpárok gyártása, ezzel új fejezetet nyitva a helyi járműipar történetében.
2014-re a teljes darabszám 300 millióra nőtt, mindez hat évvel azután, hogy a 200 milliós mérföldkövet elértük.
2014-ben a Honda Super Cub elnyerte a legnagyobb példányszámban értékesített motorkerékpár címet, hiszen összesen 87 millió darab talál gazdára világszerte, 160 különböző országban.
2018-ban a gyártási kapacitás először meghaladta a 20 milliós darabszámot, ezzel új mérföldkőhöz érkezett a termelés történetében.
2019-re az összesített eladott példányok száma 400 millióra nőtt, mindössze öt évvel azután, hogy a 300 milliós mérföldkövet átléptük.
2022-ben a Honda bemutatja az EM1 e: elektromos robogót, amely a Mobile Power Pack (MPP) akkumulátorcsomagjára épül. Ezzel a lépéssel a vállalat elindítja elektromos átállását Európában, új fejezetet nyitva a fenntartható közlekedés világában.
A Fireblade 2022-ben ünnepli fennállásának 25. évfordulóját, egy különleges mérföldkő, amely megkoronázza a márka eddigi sikeres útját.
2023-ban a Honda bemutatja a forradalmi E-Clutch tengelykapcsolót, amely új dimenziókat nyit meg a motorozás élményében.
2024-ben végre felfedik a fátylat a márka első, teljes méretű elektromos FUN motorkerékpárjának tanulmányváltozatáról, valamint bemutatkozik az új, elektromos kompresszorral ellátott V3-as koncepciómotor.
* 2025 Az összesített darabszám eléri a 500 milliót (hat évvel a 400 milliós darabszám elérését követően)
A Gold Wing 2025-ben ünnepli a színre lépésének fél évszázados mérföldkövét.