A kínai BYD bejelentette, hogy mikor kezdődik a szegedi gyár működése, és milyen járművek készülnek majd itt. A gyártás megkezdésével a cég új fejezetet nyit a helyi autóiparban, és izgalmas lehetőségeket kínál a régió számára. A szegedi üzem többek közöt

A kínai BYD hamarosan megkezdi gyártási tevékenységét Magyarországon, hiszen októberben elindítja a termelést Szegeden. Az új üzem négy különböző modellt fog gyártani, köztük a Dolphin és az Atto 3 elektromos autókat. A vállalat emellett folyamatosan dolgozik az európai beszállítói hálózatának kiépítésén, hogy támogassa nemcsak a magyar, hanem a jövőbeli törökországi gyár működését is. Ez a jelentős beruházás várhatóan pozitív gazdasági hatásokat gyakorol az országra, hozzájárulva a GDP növekedéséhez és több ezer új munkahely létrehozásához.

A kínai elektromos autógyártó óriás, a BYD, hamarosan megkezdheti a termelést magyarországi üzemében. A vállalat szakértője, Alfredo Altavilla nemrégiben részleteket osztott meg a szegedi gyár tervezett indulásáról és a gyártásra kerülő modellekről.

Az Automotive News Europe-nak adott interjújában Altavilla megerősítette, hogy a szegedi gyártás várhatóan idén októberben veszi kezdetét. A tervek szerint négy különböző modell fog készülni a magyar üzemben: elsőként a Dolphin és az Atto 3, ezeket követi majd az újonnan bemutatott Atto 2. A negyedik modell, a Seagull/Dolphin Mini, várhatóan idén áprilisban debütál a piacon, és később szintén Szegeden fogják gyártani.

A BYD európai terjeszkedésének meghatározó pillére a beszállítói hálózat kiépítése. Míg Kínában a vállalat az alkatrészek 70%-át saját gyártásban állítja elő, Európában kezdetben külső partnerekre kell támaszkodnia. Ennek érdekében a cég vezetősége a jövő héten Torinóban 300 potenciális olasz beszállítóval folytat tárgyalásokat. Ezek a vállalatok nem csupán a szegedi gyárat, hanem a 2026 márciusában megnyíló törökországi üzemet is tervezik ellátni alkatrészekkel.

A BYD magyarországi beruházása komoly hatással bírhat a hazai gazdaságra. A Magyar Nemzeti Bank előrejelzései alapján, amennyiben a 2025-re tervezett három jelentős projekt - a BMW, a CATL és a BYD gyára - valóban elindítja a termelést, már idén 7300 új munkahely létrejöttével számolhatunk. Ezen túlmenően, a beruházások akár 0,6 százalékponttal is növelhetik az ország bruttó hazai termékét - számolt be erről a HVG az Automotive News Europe forrásaira hivatkozva.

Az elektromos autók gyártásának előretörése, különösen a BYD magyarországi tevékenysége, jelentős mérföldkő lehet hazánk gazdasági növekedésében és az autóipar környezettudatos átalakulásában. A következő hónapok során valószínűleg több információval gazdagodunk a szegedi üzem elindulásáról, valamint annak várható gazdasági következményeiről.

Related posts