Wolff megjegyzése szerint: "Talán Grönlandra vagy Alaszkába kéne átkonfigurálnunk néhány pályát!" – a Mercedes továbbra is küzd a magas hőmérsékletekkel. - F1VILÁG.HU

Bár a Mercedes a 2025-ös szezon kezdetén lendületesebben indult, a legutóbbi három verseny, amelyek forró hőmérsékletű körülmények között zajlottak, csupán 18 pontot eredményeztek a csapat számára. Ez újra felszínre hozta azt a régóta fennálló problémát, hogy a meleg időjárás nem kedvez a teljesítményüknek a pályán.
Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője a Spanyol Nagydíjat követően az osztrák ORF televíziónak adott interjújában kifejtette, hogy jelenleg nem képesek megoldást találni egy olyan problémára, amely már egy ideje gátolja őket a versenyzésben.
"Egyszerűen elképesztő" - mondta. "Egy óriási szervezet vagyunk, több ezer munkatárssal, és még mindig nem tudjuk teljesen átlátni, hogyan tarthatnánk az abroncsokat a megfelelő működési tartományban, amikor a hőmérséklet emelkedik. Viszont, amikor lehűl a levegő - mint például Las Vegasban, ahol télikabátot kellett húznunk - akkor szinte villámgyorsak vagyunk." Talán érdemes lenne néhány versenypályát Grönlandra vagy Alaszkába átkonvertálni...
A hibrid korszakban a Mercedes dominanciája a 2022-es technikai szabályok életbe lépése óta ingadozó teljesítményt mutat. Egyik állandó gyengeségük a magas hőmérsékletek mellett jelentkező gumik túlmelegedésének kezelése, amelyet eddig nem tudtak hatékonyan megoldani.
George Russell a szezon első hat futamából négyszer is dobogóra állhatott - köztük a bahreini második hely is szerepel, bár ott is inkább a szokatlanul hűvös esti körülmények segítették a csapatot. Andrea Kimi Antonelli rajtelsőséget szerzett a miami sprintfutamra, ahol szintén alacsonyabb volt a hőmérséklet a vártnál. Az elmúlt három futamot azonban már kánikulai időjárás uralta, Barcelonában például az aszfalthőmérséklet elérte az 50°C-ot.
"Azt hiszem, minden autónak van egy belső DNS-e, ami a tervezés során rögzül" -- magyarázta Wolff a barcelonai futam után. "És még ha egy nagy szervezet vagyunk is, rengeteg tudóssal és mérnökkel, néha egyszerűen nem tudod megmagyarázni, miért viselkedik úgy az autó, ahogy."
Nincs teljesen világos elképzelésem arról, hogy a McLaren pontosan miért olyan elképesztően gyors, hiszen sokszor a legapróbb részletek és határok döntik el a teljesítményt, nem beszélve a kiváló mérnöki munkáról. Az én véleményem szerint az autónk az évek során gyakrabban küzdött a hátsó gumik túlmelegedésével, mint a többi csapat versenygépének esetében.
Mindig is rendkívül erősek voltunk a hideg időjárásban, és ez sosem jelentett gondot számunkra. Ha visszagondolunk a tavalyi Las Vegas-i versenyre, már az első gyorskör után a pilótáink lelkesen nyilatkoztak: "Ez az autó egyszerűen lenyűgöző, soha nem tapasztaltunk még ilyen szintű tapadást."
"Az összes többi pilóta egyöntetűen megjegyezte: 'Gyakorlatilag semmiféle tapadást nem érzékelünk, mindenhol csúszkálunk.' Ez világosan mutatja, hogy az autónkban rejlő probléma egyfajta veleszületett tulajdonság. Persze, ezt lehet próbálni elrejteni vagy a beállításokkal súlyosbítani, de a lényegi gond magában az autóban gyökerezik."
A Pirelli abroncsai mindig is érzékenyek voltak a hőmérsékletváltozásokra, különösképpen a hátsó gumik esetében. Azonban a 2025-ös keverékek kapcsán a legtöbb csapat visszajelzései szerint javult a hőmérsékleti degradáció. Ez a tendencia részben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által támasztott elvárásoknak is köszönhető. Ezzel szemben a Mercedes továbbra is küzd a megfelelő teljesítmény elérésével.
Az istálló az imolai hétvégére frissített hátsó felfüggesztést mutatott be, amely átdolgozott bekötési pontokkal és eltérő geometriával készült. A várt fejlődés azonban elmaradt, így Monacóra és Barcelonára a régi konstrukcióhoz való visszatérés mellett döntöttek. Ezzel egy időben a beállítási stratégiát is újraértékelték.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a szokásos verseny utáni videós értékelésében kifejtette: "A három verseny után talán az a legfontosabb tanulság, hogy az első kettőt meglehetősen elrontottuk az autó beállítása terén."
A hátsó tengelytől túlzott elvárásokat támasztottunk, ami súlyos következményekkel járt. Ennek fényében Barcelonába már egy új szemlélettel érkeztünk. Az adott pálya, amely Imola vagy Monaco kihívásaihoz hasonlóan megviselte volna a gumikat, végül mégis arra ösztönzött bennünket, hogy saját magunkra fókuszáljunk.
Bár az új Pirelli-abroncsok kevesebb túlmelegedésre hajlamosak, továbbra is van egy optimális hőmérsékleti "ablak", amelyet minden csapat igyekszik eltalálni - több-kevesebb sikerrel. A McLaren például ebben élen jár, olyannyira, hogy a Red Bull ismételten trükközést sejt, például fázisváltó anyagok használatával a hátsó fékhűtő rendszerekben.
A klasszikus megközelítések, mint a felfüggesztés geometriája és a vezetési stílus, továbbra is meghatározó szerepet töltenek be. Sok csapat szándékosan olyan beállítást alkalmaz, amely alulkormányzottságra hajaz, ezzel próbálva minimalizálni a hátsó tengely csúszását. Ez a stratégia segít megelőzni a gumiabroncsok gyors hőmérséklet-emelkedését, ami kedvezőbb feltételeket teremt a verseny során.